Het echte Wilde Westen - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Het echte Wilde Westen - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Het echte Wilde Westen

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Cortez

Maandag 18 augustus
Happy B'day Jan Willem, wel bijzonder om jarig te zijn op zo'n mooie plek!
Het wordt vandaag weer een warme dag dus we gaan op tijd op pad. JW en Lisanne hebben de zonsopgang gezien net achter de camping. Het is zelfs in de koelkast warm dus we moeten wel het een en ander weggooien. De bestemming is Monument Valley, een van de bekendste iconen van het wilde westen. Veel foto's gemaakt van de o zo bekende weg met de rotsformaties maar onmogelijk om het zonder auto's en toeristen vast te leggen. Wanneer we weer thuis zijn moeten we Once upon a time in the West maar eens bekijken, dat krijgt zo wel meer betekenis. Net als tijdens onze vorige reis staan overal indianen langs de weg prullaria (kralen kettinkjes etc.) te verkopen. Opvallend is dat in dit gebied, dat de indianen toebehoort, veel troep in de berm ligt en dan met name veel bierflesjes. Zo uit de auto gegooid, je mag hopen dat de bestuurder ze niet zelf leeg gedronken heeft. Wat rond gereden en dan heb je het ook wel gezien.
Ter ere van JW zijn verjaardag zijn we 's avonds uit eten geweest. Wijntje erbij en lekker gegeten in Bluff. Na het eten doorgereden na een KOA camping in Cortez.