Rustig aan in Cortez - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Rustig aan in Cortez - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Rustig aan in Cortez

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Cortez

Dinsdag 19 augustus
Omdat we gisteren Canyonlands hebben overgeslagen (we hebben inmiddels al zoveel canyons gezien) lopen we voor op ons schema. Na het eten zijn we niet in Bluff gebleven maar verder gereden door het Ute Mountain Reservaat van de Navajo indianen. Nog niet eerder deze reis hebben we een zo troosteloze route gereden, een armoedig gebied met hier en daar een ja- knikker (olie). Uiteindelijk zijn we in Cortez terecht gekomen wat een grote plaats blijkt te zijn die we vanmorgen bezocht hebben. Bij het Colorado welcome Center hebben we kaartjes gekocht voor twee ranger-rondleidingen in Mesa Verde. De eerste rondleiding is morgenvroeg om 9 uur, dit betekent dat we tegen 7 uur moeten vertrekken. Het park ligt dichtbij maar de tocht door het park naar de rotswoningen neemt veel tijd in beslag.
Na de boodschappen weer terug gegaan naar de camping waar we de middag rustig hebben doorgebracht bij het (verwarmde) zwembad en in de loungeroom. Hier hebben de meiden Cluedo gespeeld en een Texaanse jongen deed mee, een behoorlijke wijsneus. Aan de eind van de middag ging het regenen en het is ook flink afgekoeld, wel prettig dat het niet meer zo bloedheet is. Ook wel lekker zo, een middag rustig aan doen.