Regen richting Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Regen richting Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Regen richting Colorado Springs

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Colorado Springs

Vrijdag 22 augustus
Het begint zacht te regenen als we vertrekken van de campground nadat we eerst nog even geleegd en gevuld hebben. Er staan werklui bij het dumpstation die vertellen dat ook hier beren zijn, alleen dan niet zwart maar "blond". Zolang ze genoeg eten en drinken vinden in de bossen (o.a. dennenappels) komen ze niet richting de camping. Zodra ze door schaarste aan voedsel dat wel doen en mensenvoedsel gaan eten, worden ze over het algemeen afgeschoten. In Pueblo stoppen we voor de lunch en daarna rijden we door naar Colorado Springs. We zien een bord met Denver 105 miles en het is nog maar vrijdagmiddag terwijl we pas maandagmorgen de camper weer terug brengen. Dus we zitten met de vraag hoe we deze extra tijd kunnen opvullen. Omdat het de hele dag regent is het niet erg om te rijden en we besluiten naar Bass Pro Shop te gaan, een outdoor winkel waar Jan Willem zijn hart kan ophalen. Wat jachtspullen gekocht en toen een camping gezocht. Het verwarmde zwembad is er heerlijk en tot 2200 uur geopend. Het is om 2000 uur al donker dus als je dan buiten zit heb je eigenlijk wel een vuurtje nodig. Bij deze camping zijn een aantal centrale firerings dus bij de camper mag je niet stoken. We zitten nog met een behoorlijke houtvoorraad en die moet wel op natuurlijk...