Arches, bogen van steen - Reisverslag uit Crescent Junction, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Arches, bogen van steen - Reisverslag uit Crescent Junction, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Arches, bogen van steen

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Crescent Junction

Zondag 17augustus
Rond 9 uur weggereden van de camping, koffie gehaald en toen naar Arches National Park, wat vlakbij Moab ligt. Het Visitor Center bewaren we voor later op de dag, zodat we nog even kunnen genieten van de nu nog aangename temperatuur. We maken een aantal stops bij viewpunten, onder andere Balanced Rock. We lopen de korte trail om de Rock heen, maar vanuit het viewpunt is het aanzicht toch het meest spectaculair. Vervolgens rijden we richting het noorden van het park en weten we wonder boven wonder nog een plekje te reserveren op Devils Garden campground, omdat er toevallig iemand een dag eerder dan gepland weg ging. De camping is hoog en schitterend gelegen. Ondertussen is het snikheet geworden, eigenlijk te warm om iets te doen, en daarom besluiten we terug te rijden naar Moab waar we wat verkoeling zoeken en boodschappen doen (in de stores is het ook lekker koel). Tegen het einde van de middag rijden we terug naar onze campground in het noorden van het park, waar we het nog even lekker rustig aandoen. Lisanne loopt een stukje van de Broken Arch trail en later nog een trail naar Landscape Arch. We worden een beetje ongerust als het al donker begint te worden en ze nog steeds niet terug is, maar gelukkig was dat nergens voor nodig. Daarna, onder een prachtige sterrenhemel, marsmellows geroosterd.