Custer State Park - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Custer State Park - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Custer State Park

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Custer

Donderdag 7 augustus

Vannacht hebben we overnacht op Blue Bell campground. Een prachtige omgeving, midden in de bossen. Wederom vroeg opgestaan om de Wildlife Loop route te rijden. We zitten nog maar net in de camper of we komen al het eerste wildlife tegen (white-tailed deer en zelfs een bizon stier). Dit is echter niets vergeleken met de enorme kudde buffels, wel een paar honderd, die we verderop op de route tegenkomen. Ze lopen zo voor de camper langs. Heel indrukwekkend om ineens oog in oog te staan met een grote buffel. Vervolgens brengen we een bezoek aan het Wildlife Station Visitor Centre, waar een uiterst vriendelijke man ons te woord staat. Blijkbaar was het toch verstandiger geweest om in de camper te blijven in de buurt van de buffels. Oeps.. Deze buffels kunnen namelijk in 3 seconden versnellen naar 35 miles/hour. De ranger vertelt dat er op dit moment zo'n 1200 buffels in het park zijn en dat er verderop nog een groep te vinden is. Dat laten wij ons natuurlijk geen 2 keer zeggen ;) Niet veel later komen we inderdaad nog een kleine groep buffels tegen. Inmiddels is het alweer 9 uur en begint het al behoorlijk warm te worden. Bovendien merken we dat het ook steeds drukker wordt op de weg. We komen vooral veel Harley Davidson's tegen. We stoppen bij Coolidge voor een kop koffie en een korte break.