Hoge zandduinen tussen bergen en water - Reisverslag uit Alamosa, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Hoge zandduinen tussen bergen en water - Reisverslag uit Alamosa, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Hoge zandduinen tussen bergen en water

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

21 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Alamosa

Donderdag 21 augustus
Het einde van onze camperreis komt in zicht. We zijn nu bijna drie weken onderweg en dat is lang als je je realiseert dat ons leven zich voor een groot deel afspeelt op een paar vierkante meter in de camper. Maar tot nu toe maken we een prachtige reis.
We lezen het nieuws over het slechte augustusweer in Nederland en zijn stiekem toch blij dat we nu hier zijn in de warmte. We begonnen de dag bij de Starbucks-corner in de supermarkt en Lisanne heeft zich ingeschreven voor tutor. Dat is ook weer geregeld.
Dan door naar de Great Sand Dunes, een bijzonder gebied met hoge duinen, omgeven door water. In het Visitor Center bekijken we een korte film over het ontstaan van deze zandduinen. Het duurt ongeveer 2 uur om de hoogste duintop te bereiken en dan heb je vast een schitterend uitzicht. We komen tot de eerste top en Mylena laat zich naar beneden rollen door het zand. Er zijn geen douches in het park waar we overnachten dus geen gelegenheid om je even af te spoelen. Na het eten maken we nog een vuurtje en bakken garlicbrood in alufolie maar dat is helaas veel te vet om op te eten.

• 23 Augustus 2014 - 20:45

Aafke Ridder:

Hier alles oke. Volg het nieuws over Ijsland code rood.

• 24 Augustus 2014 - 18:53

Jan Willem Bos:

Ja wij ook! Rood is inmiddels oranje maar we houden het in de gaten.