Moab als uitvalsbasis - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Moab als uitvalsbasis - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Moab als uitvalsbasis

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

16 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Moab

Zaterdag 16 augustus
We blijven 2 nachten in Moab omdat je van hieruit makkelijk twee nationale parken kunt bereiken: Arches en Canyonlands.
Om 8 uur zaten we aan ons pancake met worstjes ontbijt. Heerlijk in het zonnetje met vers gebakken pancakes, wat een goed begin van de dag. In dit woestijngebied is het de laatste weken zeer warm geweest maar nu is het wat koeler. Daarna naar Dinosaur National Monument waar ze rond een grote rots met allemaal fossielen van dinosaurusbotten, een gebouw hebben gemaakt. Indrukwekkend om te zien, je kunt je bijna niet voorstellen dat er ooit zulke grote beesten hier geleefd hebben.
Daarna richting Moab gereden, boodschappen gedaan en een campground gezocht. De camping had een (vies) zwembad en hottub, maar het schaduwplekje dat we uitgezocht hadden was wel heel fijn na een warme dag.