Vier dagen Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu Vier dagen Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Jan Willem Bos - WaarBenJij.nu

Vier dagen Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yellowstone

Zondag 10 t/m woensdag 13 augustus
Wat een groot en prachtig park!!! Zondag hebben we de Beartooth Highway genomen en zijn binnen gekomen via de Noord-Oost ingang. Via Lamar Valley naar de camping op Canyon gereden die gereserveerd was. Yellowstone heeft zijn eigen Grand Canyon, de Upper and Lower Falls. Eerst moesten we 600 feet naar beneden lopen om de indrukwekkende waterval te bekijken. 's Avonds een vuurtje gemaakt en worstjes en marshmallows geroosterd. We hebben geen WiFi in het park, dus we kunnen geen updates geven.

De volgende ochtend (maandag 11-8) vroeg op pad om een plekje te kunnen bemachtigen op Norris campground (first come, first serve) en daarna meteen door naar het noorden van het park: de terrassen van Mammoth Hot Springs. Onderweg zelfs onze eerste beer (black bear) gespot! In Mammoth Village hebben we een prachtige wandeling over de terrassen gemaakt en tegen de middag een ijsje gegeten bij de general store. Opvallend hoeveel (bussen vol met) Chinezen en Japanners het park bezoeken... In de middag hebben Mylena en Lisanne gezwommen in de Gardner River. Iets ten noorden van Mammoth Village mondt namelijk een klein thermaal riviertje in de Gardner River uit, waardoor een natuurlijke hot tub ontstaat. Het water van deze hot tub is hierdoor erg aangenaam. Het is ondertussen behoorlijk warm geworden en dus besluiten we boodschappen te doen in Gardiner, een plaatsje vlak buiten het park. In het park zijn namelijk, op de general stores die voornamelijk voorgepakt voedsel verkopen, geen supermarkten aanwezig. Op de terugweg nog een kop koffie gehaald bij een internetcafetje in Gardiner (het ging ons natuurlijk om de WiFi ;)) In de avond hebben we nog een bezoek gebracht aan het Norris Geyser basin, wat vlak bij onze campground ligt. In dit basin liggen ontzettend veel verschillende geisers, waaronder de Steamboatgeyser, veruit de grootste ter wereld. Aangezien het ondertussen avond was geworden, was de temperatuur een stuk aangenamer en bovendien was het lekker rustig. De ondergaande zon in combinatie met het stoom van de vele geisers gaf een prachtig gezicht.

Dinsdagochtend 12-8 zijn we op zoek gegaan naar een betere plek op de campground waar we ook al stonden (Norris campground). De plek waar we overnacht hebben liep nogal schuin af, waardoor de koelkast niet werkte. Niet heel praktisch natuurlijk. Vandaag zijn we richting Yellowstone Lake gereden en wederom veel buffalo's gezien. Op de terugweg zelfs tweemaal in de file gestaan doordat een aantal buffalo's de weg blokkeerden. Lisanne heeft vroeg eten gekookt, zodat we iets na 6 uur nog een wandeling in de buurt van de campground konden maken. Daarna heeft JW een kampvuurtje gemaakt. Plotseling trok een hevige hagelbui over. Gelukkig was deze bui van korte duur en bleef het vuurtje branden, waarna we alsnog heerlijk marshmallows hebben geroosterd. We staan nu op een mooi vlakke plek en kijken uit over de vlakte terwijl aan de andere kant van het riviertje een buffel al de hele avond staat te grazen. Morgen zullen we, op weg naar Grant Village waar we een campground gereserveerd hebben, nog een aantal geisers zien, waaronder Old Faithful. We hebben er zin in!